Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w Dom Development
Wprowadzenie
W związku z wejściem w życie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L Nr 119, zwanego dalej „RODO” - w trosce o komfort i bezpieczeństwo osób, które powierzają nam swoje dane osobowe, przygotowaliśmy dla Państwa informacje dotyczące przetwarzanych przez nas Państwa danych osobowych.
Pragniemy zapewnić, że dane przetwarzamy zgodnie z najwyższymi standardami, zapewniając odpowiednie środki organizacyjne i techniczne, w tym wdrożyliśmy odpowiednie polityki, procedury i szkolenia wewnętrzne, obejmujące ochronę danych osobowych.
Dom Development, będąc administratorem danych osobowych ustala cele i sposoby przetwarzania tych danych osobowy w różnych procesach biznesowych, przy czym w zależności od podstawy prawnej przetwarzania, jak również jego celu, Dom Development przekazuje osobie, której dane osobowe przetwarza, kompleksowe informacje dotyczące przetwarzania jej danych osobowych, w zindywidualizowanych klauzulach informacyjnych.
Jako, że pragniemy zachować przejrzystość w zakresie przekazywanych Państwu informacji, poniżej umieszczamy informacje, które przedstawiają wszelkie wymagane prawnie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych osób fizycznych, w zależności od procesu przetwarzania. Prosimy o zapoznanie się z ich treścią.
Dziękujemy za powierzone nam zaufanie. Mamy nadzieję, że niniejsza informacja pozwoli Państwu poczuć się spokojnie i poznać swoje prawa.
W razie wszelkich pytań i wątpliwości pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Kto jest kim w polityce prywatności?
My, czyli „Dom Development” S.A. z siedzibą w Warszawie, Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa.
Państwo, czyli osoby fizyczne, których dane osobowe przetwarzamy.
Jaki jest cel polityki prywatności?
Przywiązujemy dużą wagę do ochrony Twojej prywatności i Twoich danych osobowych.
W polityce prywatności wyjaśniamy, w jaki sposób wykorzystujemy Państwa dane osobowe. Znajdziecie tu Państwo także informacje o tym, jakie prawa Wam przysługują w związku z tym, że przetwarzamy Wasze dane osobowe, a także o tym w jaki sposób możecie z tych praw skorzystać.
Inspektor Ochrony Danych
Dom Development wyznaczyła Inspektora Ochrony Danych - Pana Adam Jarzębowskiego, z którym możecie się Państwo skontaktować we wszelkich sprawach związanych z ochroną danych osobowych, w następujący sposób:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej: iodo@domd.pl, w temacie wiadomości wpisując „Dom Development S.A. dane osobowe”;
b. listownie: „Dom Development” S.A., Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa, z dopiskiem „IODO”.
Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych w wybranych celach i procesach biznesowych realizowanych przez Dom Development
Dom Development realizując swoje funkcje biznesowe przetwarza dane osobowe m.in. w następujących celach:
Proces (cel) przetwarzania |
Podstawa prawna i okres przetwarzania danych |
Prawnie uzasadniony interes (jeśli występuje) |
Prowadzenie działań marketingowych |
Art. 6 ust 1 lit. a) lub Art. 6 ust. 1 lit. b) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO a) do czasu wycofania przez Panią/Pana zgody na ich przetwarzanie, jeżeli opiera się ono na Pani/Pana zgodzie, lub b) do czasu podejmowania działań związanych z zawarciem umowy, c) w zakresie realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora - do dnia wniesienia sprzeciwu lub do dnia tego spotkania. |
umówienie się na spotkanie dotyczące świadczonych przez Administratora usług i oferowanych produktów |
Zawarcie i wykonanie umowy z klientem, który zakupił lokal |
Art. 6 ust 1 lit. b) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO Dane przetwarzać będziemy a) w zakresie działań zmierzających do zawarcia umowy - przez okres niezbędny do podjęcia takich działań; b) w zakresie realizacji umowy - przez okres niezbędny do realizacji umowy; c) w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - przez okres niezbędny do wypełniania tych obowiązków przez Administratora; d) w zakresie badania satysfakcji klientów i określania jakości obsługi i produktu – przez okres nie dłuższy niż podany w punkcie 4 lit. e; e) w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa; w zakresie marketingu bezpośredniego - do czasu wniesienia sprzeciwu |
badanie satysfakcji klientów i określenie jakości obsługi i produktu oraz marketing bezpośredni produktów i usług |
Zawarcie i wykonanie umowy z kontrahentem |
Art. 6 ust 1 lit. b) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO Dane przetwarzać będziemy a) w zakresie realizacji umowy - przez okres niezbędny do wykonania tej umowy, b) w zakresie wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze - przez okres niezbędny do wypełniania tych obowiązków przez Administratora, c) w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami - przez okres przedawnienia takich roszczeń przewidziany przepisami prawa |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Dochodzenie roszczeń lub obrona przed roszczeniami |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Archiwizowanie dokumentów |
Art. 6 ust. 1lit. c) lub f) RODO |
|
Sporządzanie statystyk |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
Polepszenie jakości świadczonych usług oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Prowadzenie rekrutacji |
Art. 6 ust 1 lit. a) lub Art. 6 ust 1 lit. b) lub Art. 6 ust. 1 lit. c) lub art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Komunikacja z pełnomocnikami |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
Realizacja czynności objętych zakresem pełnomocnictwa oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Realizacja przychodzących zgłoszeń |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
Realizacja zgłoszenia oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Przetwarzanie danych z wizytówek, gdy zostały zewidencjonowane lub włączone do systemu elektronicznego (np. gdy na jej podstawie otrzymali Państwo od nas wiadomość e- mail.) |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
w celu prowadzenia korespondencji, nawiązania kontaktu handlowego i każdym innym w celu, dla którego zostały nam udostępnione |
Obsługa recepcji |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
Umówienie spotkania z przedstawicielem Administratora oraz dochodzenie lub obrona przed roszczeniami |
Prowadzenie fanpage’a – przetwarzanie danych udostępnionych przez użytkownika portalu w ramach tego portalu zw. z aktywności i obserwowaniem profilu |
Art. 6 ust. 1lit. f) RODO |
- promowanie marki, produktów i usług, budowanie i utrzymanie społeczności związanej z agencją oraz w celu komunikacji |
Przetwarzanie danych osób bliskich, osób pełniących funkcję zarządcze u Administratora, wynikających z zadań i obowiązków prawnych w zw. ze statusu spółki publicznej/emitenta |
Art. 6 ust. 1lit. c) RODO |
|
Dostarczanie newslettera |
Art. 6 ust. 1lit. a) RODO |
|
Dom Development każdorazowo w swoich klauzulach informacyjnych przekazywanych Państwu, informuje szczegółowo o odbiorcach Państwa danych. W przypadku Fanpage’a prowadzonych na portalach społecznościowych, odbiorcami danych mogą być użytkownicy tego portalu. Dom Development zastrzega sobie również prawo do prowadzenia konkursów oraz organizowania wydarzeń i podejmowania innych inicjatyw. O przetwarzaniu Państwa danych związanych z ich realizacją, informacje przekazywane będą w treści odrębnych dokumentów, w tym odrębnych regulaminów.
Podanie danych jest niezbędne np. do zawierania umów i wypełniania obowiązków prawnych . Państwa dane osobowe mogą być udostępniane Dom Development przez podmiot, z którym Dom Development zawarło umowę. W pozostałym zakresie podanie danych jest dobrowolne.
Państwa dane przetwarzamy na terenie Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Każdej osobie fizycznej, której dane są przetwarzane przez Dom Development przysługują prawa wynikające z obowiązujących przepisów tj. możliwość zgłoszenia wniosku o:
· dostęp do swoich danych osobowych,
· usunięcie swoich danych osobowych
· sprostowanie swoich danych osobowych,
· wniesienie sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych
· ograniczenie przetwarzania swoich danych osobowych,
· przeniesienie swoich danych osobowych.
Nie przetwarzamy danych osobowych w sposób całkowicie zautomatyzowany (w tym w formie profilowania). Decyzję o dostarczeniu konkretnej informacji podejmuje ostatecznie pracownik Administratora.
Poniżej przedstawiamy Państwu klauzule informacyjne zawierające wyselekcjonowane informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych, uzależnione od tego w jakim procesie przetwarzania Państwo uczestniczą – po zaznaczeniu procesu przetwarzania tożsamego z procesem biznesowym, w którym Państwo biorą udział, wyświetlona zostanie dedykowana Państwu klauzula informacyjna. Prosimy o zapoznanie się z jej treścią.
Przetwarzanie danych osobowych w z realizacją zadań marketingowych |
Przetwarzanie danych w związku z realizacją monitoringu wizyjnego |
Przetwarzanie danych osobowych klientów w procesie realizacji umowy zakupu lokalu |
Przetwarzanie danych osobowych ze względu na konieczność komunikowania się z pełnomocnikami |
Przetwarzanie danych osobowych w procesie realizacji umów z kontrahentami tj. przetwarzanie danych osobowych, pracowników/ współpracowników/ reprezentantów naszych kontrahentów UMOWY Z KONTRAHENTAMI – DANE PRACOWNIKÓW/WSPÓŁPRACOWNIKÓW/ |
Przetwarzanie danych osobowych w procesie realizacji umowy, kiedy dane osobowe pozyskiwane są na potrzeby rozliczeń finansowo-księgowych. UMOWY Z KONTRAHENTAMI – pozyskanie danych osobowych na potrzeby rozliczeń finansowo-księgowych |
Przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu zakupu nieruchomości. |
Przetwarzanie danych osobowych w procesie obsługi recepcji. |
Przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją procesu budowlano-inwestycyjnego, kiedy dane osobowe pozyskiwane są ze względu na potrzebę tworzenia dokumentacji inwestycyjno-budowlanej np. protokoły i notatki ze spotkań. |
Przetwarzanie danych osobowych w z realizacją procesu rozpatrzenia oferty, która zostanie lub została złożona Dom Development, oraz dokonywania innych działań przed zawarciem umowy, np. upubliczniania zapytań ofertowych. |
Przetwarzanie danych osobowych w zw. z prowadzeniem ewidencji osób (poza pracownikami) wchodzących na teren budowy |
Przetwarzanie danych osobowych w związku z realizacją różnego rodzaju zgłoszeń i zapytań, przychodzących do Dom Development, niezwiązanych z realizacją umowy z klientem czy też kontrahentami. Klauzula dotyczy w szczególności zapytań składanych przez Państwa do Inspektora Ochrony Danych. |
Przetwarzanie danych osobowych w zw. z prowadzeniem procesów rekrutacyjnych. |
Przetwarzanie danych osobowych w zw. z koniecznością wypełnienia zadań i obowiązków prawnych wynikających ze statusu spółki publicznej/emitenta. |
Skargi i uwagi
Zawsze jesteśmy bardzo wdzięczni za wszelkie Państwa sugestie i uwagi, w tym dotyczące przetwarzania danych osobowych, które pozwalają nam poprawiać jakość świadczonych usług. W przypadku chęci ich wniesienia, jak również sformułowania ewentualnej skargi w sprawie przetwarzania danych osobowych, prosimy o przesłanie szczegółowych informacjami dotyczących danej sprawy do naszego Inspektora Ochrony Danych:
a. za pośrednictwem poczty elektronicznej: iodo@domd.pl, w temacie wiadomości wpisując „Dom Development S.A. dane osobowe”;
b. listownie: „Dom Development” S.A., Pl. Piłsudskiego 3, 00-078 Warszawa, z dopiskiem „IODO”.
Wszelkie otrzymane przez nas wiadomości zostaną poddane szczegółowej analizie.
Osobom fizycznym przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Szczegółowe informacje w tym zakresie możecie Państwo uzyskać na stronie internetowej: www.uodo.gov.pl.